Inżynierowie z Big G całkiem niedawno uchylił rąbka tajemnicy odnośnie nowego interfejsu dla Google Adwords. Planowane zmiany mają na celu usprawnienie użyteczności obecnych funkcjonalności systemu. Dla większości zaawansowanych użytkowników obsługa kampanii z poziomu www to ‘udręka’ i ich aktywność ogranicza się jedynie do funkcjonalności, które nie są dostępne z poziomu Adwords Editor’a (osobna aplikacja dedykowana do obsługi kampanii linków sponsorowanych Google Adwords). Wkrótce przekonamy się jednak czy wprowadzenie ogłoszonych zmian będzie jedynie tzw. kosmetyką czy rzeczywiście w istotny sposób polepszy użyteczność panelu administracyjnego Adwords, a promocja w wyszukiwarce za pomocą linku sponsorowanego będzie prostsza niż dotychczas.
Zobacz zdjęcia nowego interfejsu!
Jedną z wielu planowanych zmian, którą z pewnościa docenią tzw. ‘power userzy’ będzie łatwiejszy dostęp do bardziej przejrzystych wykresów dla parametrów kampanii, które teraz będzie można na siebie bezpośrednio nakładać. Wszystko po to, by łatwiej dostrzec prawidłowości dt. wzajemnych korelacji między tymi współczynnikami.

Kolejne funkcjonalności mają charakter ściśle AJAXowy (dynamiczna edycja danych w bazie za pomocą javascript’u – bez przeładowania strony), czyli elementy, których bardzo brakuje w obecnej wersji panelu. W nowym interfejsie będziemy mogli bezpośrednio zmieniać chociażby stawki za kliknięcie czy typy dopasowania fraz kluczowych.

Generalnie poprawiona zostanie nawigacja, dostępność narzędzi i raportów oraz wizualizacja prezentowanych treści i danych.
Proponowane zmiany docenią oczywiście w największym stopniu użytkownicy, którzy zarządzają kampanią bezpośrednio z poziomu www. Nie sądzę jednak, aby wśród osób, które na codzień optymalizują wiele kampanii te zmiany stanowiły jakieś istotne ułatwienie w pracy. Miejmy jednak nadzieję, że wkrótce doczekamy się również ukłonu w stronę agencji, które w większości przypadków korzystają jednak z Adwords Editora. A jest co poprawiać w tej aplikacji…