W jaki jednak sposób naginane zostają zasady dt. kampanii linków sponsorowanych, jak interpretowane na własną korzyść są wytyczne redakcyjne Google? Jak wykorzystywane są w płatnym pozycjonowaniu witryn luki w systemie Google Adwords?
Najczęściej wykorzystywanym i najprostszym sposobem jest krótkoterminowa emisja reklam tekstowych, które przejdą wstepną, automatyczną weryfikację systemu. Krótkoterminowa, bo trwająca do czasu zablokowania emisji danej reklamy, która wykracza poza wskazówki redakcyjne Google. Np.:

Jednak najlepszym sposobem na zapewnienie sobie największej szansy na pozyskanie klienta jest dominacja w wynikach wyszukiwania, jak to osiągnąć? To proste, należy dać użytkownikowi pozorne wrażenie możliwości dokonania wyboru – ale obojętnie jaki wybierze rezultat wyszukiwania dla wybranej frazy, zawsze trafi w to samo miejsce. Niestety, to już nie jest takie proste w realizacji, nie mniej jednak nie znaczy, że nie możliwe.
Przykład 1:
Na zapytanie “zaproszenia ślubne”, Google zwraca następujące rezultaty:

Pierwsze trzy wyniki organiczne to święty graal dla pozycjonera, w tym przypadku dla firmy, która była na tyle “przewidująca”, że postanowiła go zdobyć. Oto jak wyglądają zakładka KONTAKT w każdej z trzech witryn zajmujących te pozycje:



Na pierwszy rzut oka trzy różne witryny www i trzech różnych producentów, niestety, decydując się na zamówienie zaproszeń, w każdym przypadku dodzwonimy się na ten sam, stacjonarny numer telefonu i trafimy w to samo miejsce.
Jeśli jednak w przypadku pozycjonowania organicznego witryn www, taka sytuacja nie budzi specjalnego zdumienia, to w przypadku linków sponsorowanych nie jest to częste zjawisko. Dla przypomnienia wytyczne Google Adwords brzmią następująco:

A jako kolejny przykład ‘sprytnego’ prowadzenia promocji w wyszukiwarkach dla linków sponsorowanych w Google:
Przykład 2:
Na zapytanie “pożyczka”, Google zwraca następujące rezultaty:

Nie trzeba się specjalnie wnikliwie przyglądać wynikom, żeby zauważyć, że jeden ze sprzedawców popularnego produktu finansowego jakim niewątpliwie jest kredyt, przyjął ciekawą strategię dla swojej kampanii linków sponsorowanych. Aby osiągnąć taki efekt, wystarczy prowadzić emisję reklam z 2 różnych kont Google Adwords dla tych samych fraz kluczowych. Poniżej witryny, do których kierują te linki sponsorowane:


Radzimy pójść na całość i zdominować kolejne 9 pozycji w linkach sponsorowanych, szansa na pozyskanie użytkownika powinna nieco wzrosnąć. Z pozycjonowaniem organicznym może zejść się nieco dłużej, ale przecież dla chcącego nic trudnego – zatem ogłaszamy otwarty konkurs na nowy Święty Graal pozycjonera – zdobyć 21 wyników wyszukiwania dla tej samej frazy…