Proces uruchamiania kampanii linków sponsorowanych składa się z kilku głównych etapów, które zostały wyszczególnione poniżej. Jest to oczywiście jedynie modelowe przedstawienie procesu, jako, że każda kampania jest specyficzna i wymaga dostosowanego do potrzeb podejścia.
- Stworzenie strategii, planowanie i wdrożenie kampanii
- Briefing klienta
- Szczegółowy opis celów kampanii, grupy docelowej, strony docelowej
- Generowanie listy potencjalnych kategorii i fraz kluczowych
- Określenie celów konwersyjnych – zdefiniowanie konwersji
- Briefing z użyciem narzędzi
- Oszacowanie ruchu i kosztów dla adekwatnych fraz klczuowych – zbadanie potencjału kampanii
- Zmiany w liście słów kluczowych wynikające z kosztów i celów kampanii
- Planowanie budżetu
- Założenia budżetowe dt. czasu trwania kampanii i budżetu
- Przygotowanie do mierzenia efektywności i obsługi aukcji
- Optymalizacja i wdrożenie
- Ostateczne określenie kategorii fraz kluczowych, copy reklam, wyboru stron docelowych
- Okreslenie parametrów śledzenia ruchu pod względem jakości
- Wprowadzenie danych do systemu wyszukiwarki
- Analiza i optymalizacja
- Bieżące zarządzanie licytacjami w celu maksymalizacji ROI (zwrotu z inwestycji)
- Doskonalenie strategii działania
- Analiza wyników kampanii i codzienna optymalizacja
- Wprowadzanie zmian adekwatnych do parametrów określającyc skuteczność kampanii
- Szczegółowy przegląd efektywności kampanii
- Raportowanie wyników kampanii w określonych cyklach czasowych