Przedstawiamy najnowsze badania przeprowadzone na reprezentatywnej statystycznie próbce danych analitycznych, które odpowiedzą lub potwierdzą Wasze przypuszczenia dt. tego, która pozycja w Google jest najlepsza. Oczywiście rozsądek podpowiada, że im wyżej tym lepiej, ale jak dokładnie wygląda rozkład kliknięć w zależności od pozycji? Otóż pozycja nr. 1 w wynikach organicznych Google (niepłatnych) to aż 33% wszystkich kliknięć.
Pozycja druga to 18%, kolejne pozycje to ruch odpowiednio jak poniżej:
Badanie to potwierdza szereg wcześniejszych badań – dowodzi jak ważne jest pozycjonowanie organiczne SEO w każdym biznesie online. O ile oczywiście nikogo nie dziwi, że pierwsza pozycja była, jest i będzie najlepszą w Google, o tyle ciekawe są dane dla kolejnych pozycji, tych pod numerem 1.
Kolejne badanie pokazuje jak ważna jest obecność na 1 stronie wyników, otóż 92% wszystkich kliknięć pochodzi z 1 strony, do drugiej strony dociera niecałe 5% osób, reszta stron z wynikami to już praktycznie “niebyt”.
Badanie przeprowadzone przez inną firmę pokazuje, że pierwsza pozycja ma jeszcze większe znaczenie, bo cechuje ją aż 53% udział w kliknięciach. Badania mogą różnić się, ale wniosek pozostaje ten sam, najbardziej liczą się wysokie pozycje organiczne.
Natomiast jak podzielony jest cały tort gdy dodamy wyniki sponsorowane? Otóż 15% udziału mają linki sponsorowane vs. linki zwykłe. To odpowiedź na pytanie dla tych, którzy są przekonani, że nikt nie klika w wyniki sponsorowane. Drugim argumentem jest fakt, że przychody Google rok do roku świadczą o tym, że jednak użytkownicy klikają w linki sponsorowane bardzo często :).
Kolejne badanie wyników organicznych Google pokazuje, ze udział dla pierwszej pozycji to 18,2%, dla drugiej pozycji to 10,05% a dla trzeciej 7,22% ruchu.
Szymon Owedyk
31 maja 2019I przy okazji na tej pierwszej stronie warto się znaleźć w top 3, ponieważ pozostałe wyniki są rzadziej uwzględniane przez użytkowników 🙂