Przedstawiamy raport widoczności trzydziestu wybranych producentów samochodowych w wyszukiwarce Google. Okres analizy pozycjonowania witryn poszczególnych producentów obejmował dwa tygodnie czerwca br. i skupiał się zarówno na linkach sponsorowanych jak i wynikach organicznych w Google.pl.
W okresie prowadzonej analizy, jedynie połowa spośród 30 badanych producentów była obecna pośród wyników wyszukiwania Google (dla fraz ogólnych, nie związanych z marką). Nieobecność pozostałych wynika najprawdopodobniej z nieregularnie prowadzonych kampanii SEM, lub całkowitej rezygnacji z tej formy promocji w wyszukiwarkach.
Zwycięzcą zestawienia pod względem widoczności w wyszukiwarce Google.pl w badanym okresie okazała się Toyota, uzyskując wyraźną przewagę w Share of Voice nad resztą konkurencji. Kolejne miejsca na podium zajęli Renault oraz Peugeot.
Głównym obszarem aktywności producentów są linki sponsorowane w Google, a profesjonalne pozycjonowanie SEO nie cieszy się dużym zainteresowaniem. Główne różnice w punktacji pomiędzy poszczególnymi producentami wynikają zatem z zakresu prowadzonej kampanii linków sponsorowanych.
Pobierz pełny raport w wersji PDF: Motoryzacja w czasie kryzysu – marketing w wyszukiwarkach.