Zastanawiając się nad możliwościami jakie daje Google dla , bardzo pomocny może okazać się najnowszy raport – Turystyka 2008 – Produkty i usługi turystyczne w internecie. Znajduje się w nim szereg interesujących danych na temat sposobu poszukiwania informacji turystycznych w internecie (a w szczególności w wyszukiwarkach), zachowań internautów w fazie planowania oraz zakupu.
Jako, że najnowszy raport jest kontynuacją serii corocznych raportów dla tej branży ciekawe może być również porównanie wyników badania dla roku 2008 z podobnymi statystykami z lat ubiegłych. W raporcie znajdują się również wnioski dt. trudności w mierzeniu , szczególnie w okresie spowolnienia gospodarczego, a także kilka tez dotyczących sytuacji w turystyce w bieżącym roku.
W raporcie zwrócono również uwagę na istotną rolę kontaktu ze sprzedawcą w przypadku wycieczek turystycznych oraz rosnące znaczenie stron z opiniami innych użytkowników. Dokładnie zaprezentowana jest analiza trudności jakie napotykają użytkownicy w procesie zakupowym oraz jakie są ich oczekiwania i obawy. Innymi wiele przydatnych informacji dla wszystkich interesujących się promocją branży turystycznej w internecie nie tylko w kontekście wyszukiwarek.